Haber Merkezi-Eğitim-Sen Adıyaman Şubesi yılsonu eğitim raporunda eğitim sistemindeki sorunlara vurgu yapılırken,MEB’in eğitimin yapısal sorunlarına yönelik somut politikalar geliştirmediğine dikkat çekildi.

Eğitim-Sen Adıyaman Şubesi Eğitim Sekreteri Zeynel Çelik, 2023-2024 eğitim-öğretim yılı sonunda Türkiye'deki eğitim sisteminin durumuna ilişkin kapsamlı bir değerlendirme raporu yayımladı.

Eğitim-Sen Adıyaman Şubesi Eğitim Sekreteri Zeynel Çelik,eğitimde yaşanan ve yapısal hale gelen sorunların arttığını belirtti. Türkiye’de çocukların okula aç gittiğini, yeterli beslenemediğini ve bu durumun fiziksel ve zihinsel gelişimlerini olumsuz etkilediğini vurguladı. Eğitimdeki bölgesel, cinsel ve sınıfsal eşitsizliklerin derinleştiğini, deprem bölgesinde eğitime erişimde yaşanan sıkıntıların sürdüğünü ifade etti.

Çocuklara Yönelik Tehditler

Türkiye'de çocuk haklarına yönelik ihlallerin devam ettiğini belirten Çelik, çocukların sağlıklı gıdaya, suya, eğitime erişemediğini, çocuk yaşta evlendirildiklerini ve istismara uğradıklarını dile getirdi. Mülteci çocuk işçi sayısının arttığını, özellikle Suriyeli sığınmacı çocukların kötü koşullarda ve düşük ücretlerle çalıştığını söyledi.

Yeni Müfredat Tartışmaları

MEB’in hazırladığı yeni müfredatın siyasal ve ideolojik hedefler doğrultusunda olduğunu belirten Çelik, bu değişiklikleri reddettiklerini ifade etti. Eğitimde anadilde eğitimin hala çözüm bekleyen bir sorun olduğunu vurguladı.

Taşımalı Eğitim ve Okulda Şiddet

Taşımalı eğitim sisteminin yetersiz olduğunu ve öğrencilerin uygun olmayan araçlarla taşındığını belirten Çelik, okullarda yaşanan şiddet olaylarının arttığını söyledi. MEB’in okullarda yardımcı hizmetli ve personel açığını İŞKUR üzerinden geçici olarak kapatmaya çalıştığını da eleştirdi.

Ataması Yapılmayan Öğretmenler ve Mülakat Uygulaması

Son üç yılın en düşük öğretmen atamasının 2023-2024 eğitim-öğretim yılında yapıldığını belirten Çelik, mülakat uygulamasının adaletsizliklere neden olduğunu ifade etti. Adıyaman'da 696 ücretli öğretmen çalıştırıldığını vurguladı.

Çelik, 2023-2024 eğitim-öğretim yılında yaşanan gelişmelerin, MEB’in eğitimin yapısal sorunlarına yönelik somut politikalar geliştirmediğini gösterdiğini söyledi. Eğitimin dinselleştirilmesi ve ticarileştirilmesi uygulamalarının arttığını belirtti. Eğitimde eşitlik ve kamusal eğitim uygulamaları için somut adımlar atılması gerektiğini vurgulayan Çelik, Eğitim-Sen olarak kamusal, demokratik, laik, bilimsel ve anadilinde eğitimi savunmaya devam edeceklerini ifade etti.

Kaynak : PHA